lördag 16 juni 2007

Kortfattat

Det var skönt med en ledig dag i solen och lilltjejen sov ända till åtta. Det var tyst i natt och av sambon fick jag veta att grannen ringt på vår dörr mitt i natten för han kom inte in genom sin port. Bra jobbat, mer sånt. Stora tjejen sover nästan alltid till man väcker henne och på somrarna börjar av någon konstig anledning inte barnprogrammen förrän kvart över nio på morgnarna. På vintrarna när det är mörkt ochkallt och man helst ligger kvar i sängen börjar de åtta. Så vill man iväg någonstans (som man brukar vilja sommarmorgnar) så blir det trögt...

Vi åkte hur som helst och handlade efter barnens morgonTV och då köpte jag lite utelekspel som boccia, ringar som man kastar, mjuktennis mm. Nu har vi något att pyssla med i sommar. Någon hade slagit sönder rutan på porten bredvid, kan ju bara gissa vem trots att han nekar. Sambon har också tagit reda på att han bara ska bo här en månad så nu är det bara tre veckors elände kvar för den här gången. Jag ska ändå ringa socialen på måndag och påminna dem om att detta är ett lyhört hus. Det kanske har börjat någon ny där som inte har koll på det. Förslagsvis kan de placera alla jobbiga personer i det huset jag bodde förut, där finns det nämligen ca 500 lediga kvadratmeter bostad uppdelat på 5 lägenheter. Endast en person bor kvar högst upp i en tvåa.

Jag ska hålla mig kort idag, tänkte vila lite, vi åt gammal pizza till lunch och grillade till middag. Idag fixade jag grillen och det gick hur lätt som helst. Tittade på Bolibompa och nu har jag knockat tjejerna. Grannen är inte hemma och allt är lugnt och tyst.

Synd att det ska regna imorgon för jag skulle behöva pyssla lite i trädgårdslandet. Men det är ju bra för själva växtligheten.

Inga kommentarer: