onsdag 15 augusti 2007

Trött, fjärravlästa elmätare och budgivning på gång

Det här blir kort. Klockan är mycket. Trodde jag skulle få en massa egen tid eftersom Liten vägrade sova middag och då brukar törna in rätt tidigt. Det gjorde hon också, ca halv sju. Jag diskade, hängde tvätt och såg på nyheterna (vad sa de nu då?), storasyster lekte. Vi åt varsin Turkisk peppar glass.
Nattade Storasyster strax efter åtta och somnade väl själv också. Kvart över nio blev jag väckt av Liten som med sin enerverande envishet vägrade stanna kvar i sovrummet så jag fick sitta och genomlida några program på TV med henne halvsovande i knät. Inte förrän elva kunde jag lägga in henne i sin säng utan större protester. Men det fanns ju ändå inga jobb att söka idag... Funderar på att börja sälja Lingon och Blåbärs barnkläder, men då måste jag få ihop 10 visningar på 10 veckor och jag vet inte om jag har så många bekanta som liksom inte känner varandra och bjuder varandra. Ska fundera lite till. En extra inkomst. Och billiga kläder till barnen.
Nu har vi lagt ett bud på stugan också, så nu blir det väl ännu en spännande vecka. Mäklaren hade inte pratat med någon av de andra spekulanterna så vi vet ingenting. Jag är verkligen supertrött idag, så jag skriver ingenting om det där med fjärravlästa elmätare och det som de pratade om på nyheterna. Jag har samma problem. Men jag återkommer med det.

Inga kommentarer: