torsdag 23 augusti 2007

Jobba, jobba, äta lunch

Jahaja, första dagen på jobbet avklarad. Det gick ju bra. Men det var tungt att hämta ungarna på dagis först halv sju, försöka få i ordning nåt att äta när de var trötta och griniga och bara klängde. Och hemma stod Litens badbalja kvar i badrummet efter tvångstvätt av håret i morse och en laddning nerkissade lakan låg kvar i tvättmaskinen, en laddning hann jag få ut innan jobbet i morse. Tvättkorgen ändå ohjälpligt full. Äpplen (som ska bli muffins imorgon) har legat några dagar på bänken och luktar mer och mer mogna. Känns som tiden och kraften att hålla efter hemma när man jobbar också blir svår att få till. Får väl prioritera om och anställa någon som städar hemma istället. Men eftersom jag inte tjänar 46000 i månaden ens om jag viker mig dubbel så får jag väl ta ledigt och städa själv eftersom det blir billigare. Imorgon är det ju planeringsdag på dagis så jag får väl passa på då.
Men först ska vi till BVC och väga och mäta och ta spruta på Liten. Jag tror hon väger mellan 13 och 14 kilo, 86 cm lång. Vi får väl se imorgon. Spruta gillar hon säkerligen inte. Hon gillar nog inte alls att någon ska klämma och titta på henne över huvud taget.
Är det fint väder måste vi till stranden också, tänker inte låta någon av de fina dagarna gå mig förbi. Men det ska bakas muffins och grejor också för på söndag har jag bjudit hem fikagäster/barnklädesspekulanter. En kompis ska börja sälja barnkläder och då måste hon ha ett visst antal visningar hos värdinnor (alltså jag då). Man får ju ställa upp även om det verkar vara en körig tid att få ihop folk (både vad det gäller politiska och andra ärenden). I partiet har jag blivit tvungen att ställa in två möten i augusti p g a att folk inte hade möjlighet att komma helt enkelt. Nästa vecka drar dock höstsäsongen igång vare sig folk har tid eller inte.
Tänkte skriva något om vårdnadsbidrag, men plötsligt blev jag så trött. Nöjer mig så här. Ska skriva kontrakt på stugan imorgon. Nervöst, ja visst, nu får man ju jobba skiten ur sig för att få det att gå runt, men förhoppningsvis är det värt det. Jag har en plan. En idé. Det kommer att funka. Ha det tills imorgon nu och handla inte för mycket dessertostar (om de inte kommer från svenska glesbygdsföretag förstås) och italienska skinkor (samma där) till helgen nu.
Förresten läste jag ett intressant inlägg i Aftonbladet (vi har bara såna tidningar på jobbet) om förpackade ekologiska produkter. Jo, för det är nämligen helt rätt att förpacka vissa produkter eftersom den mest energikrävande produkten är just grönsaken så vill man ju minska svinnet av densamma. Och genom att stoppa den i en bra förpackning så minskas svinnet och energi vinnes. Krånglig, men tänkvärd notering.

Inga kommentarer: