söndag 26 augusti 2007

Kort uppdatering av verkligheten

Igår dammsög jag (trots min värkande rygg) vardagsrummet och barnens rum och bakade lite fler muffins innan vi begav oss ut till stugan, satt i trädgården och fikade och sen provade vi den andra stranden i området (den första provade vi ju när vi var ute på visning på den första stugan). Vilka härliga vågor det var, nästan som vid havet. Vi blev kvar till strax före tre då vi var tvungna att stressa iväg, köpte färdigmarinerat kött, dricka och glass till barnen som var duktiga och väntade i bilen. Hem och dra igång grillen, skala potatis och hacka sallad. Sambons barn och barnbarn var i antågande.



Vi åt och fikade och när de gått var det dags att städa och diska igen. Jag var jättetrött och däckade framför en deckare på tv när barnen somnat.


Idag tog tjejerna och jag en promenad med mormor. Visst var det kyligare luft ute, men solen sken och det var skönt (jag som svettats i en vecka njöt). På vägen hem köpte vi vegetabiliskt margarin eftersom jag lovat baka veganbröd också till barnklädesvisningen hemma hos mig på eftermiddagen.


Barnen åt varsin risifrutti och jag sövde Liten. Sen bakade Storasyster och jag veganska syltkakor med äpple. Hann precis färdigt tills klädvisaren (som också är min väninna och detta var hennes första visning och vi var liksom försökskaniner) kom. Strax kom även min syster med barn, en annan väninna med bebis och lite senare droppade tredje väninna med större dotter in. Lite nervöst för demonstratrisen första gången, men eftersom hon kände oss alla gick det bra. Eller så var det de som var mest nervöst. Hur som helst gick det bra. Alla handlade och jag fick rabatt. Sen var det städa och diska igen.




Och steka upp resterna av gårdagens middag till middag idag. Bolibompa. Mamma trött som vanligt. Ungarna på tjafshumör. Nu sover de. Så gott som alla räkningar betalda (kommer inte in på bankens hemsida för att sluföra idag), låneansökan till JAK inskickad (för att flytta mitt billån) och ekonomin under kontroll (vilket känns skönt inför husköpet). Imorgon ska jag jobba tidigt och sen åker vi ut till stugan hela familjen för att träffa säljaren och bli runtvisade och instruerade om det ena och det andra. Blir spännande.

Inga kommentarer: