torsdag 2 augusti 2007

en dag i augusti


Äntligen, kan man säga, kom vår debattartikel i lokalblaskan. Mailade den för fjärde gången i förrgår. I vanliga fall brukar man få något svar att de fått den, men det kan ta ett par dagar innan den publiceras osv, men den här gången har det varit tvärtyst ända tills nu, när den kom med. Jag menar, jag hade ju inte skickat den fyra gånger om jag fått ett svar att den kommit fram (men den kanske inte h ade det).

Har fikat, tvättat, hängt tvätt, vikt tvätt, skruvat upp några krokar, gräddat pannkakor och suttit på stranden idag. Ungefär som vanligt. Och nu ska det bli varmt också, sa de på vädret. Annars har tidningarna talat om att priset på resor till solen stiger rekordsnabbt p g a den dåliga sommaren, människor blir deprimerade och äter antidepressiv medicin som aldrig förr p g a den dåliga sommaren och nu ska också matpriserna bli högre p g a den dåliga sommaren. Man blir ju itutad att sommaren är så dålig att man blir deprimerad utan att ens sticka ut näsan. Och vi badet hörde jag nu några säga att kioskägaren tyckte att det var den sämsta sommaren någonsin. Men det är klart, vi som är stamgäster på stranden, handlar väldigt sällan. Jag är nöjd med min kaffetermos och kakor och bullar har vi ätit i överflöd denna sommar.
ef="http://bp1.blogger.com/_ORZkG_qA6BI/RrI8xIJJIYI/AAAAAAAAAG4/c3HChkzGYiI/s1600-h/070802.bmp">



Skulle batikfärga kläder idag, men dagen gick så fort så det blir imorgon. Hoppas jag.

Inga kommentarer: