fredag 8 januari 2010

Spottat lite hormoner på envis gubbe

Kaos utanför skolan som vanligt. Bilar överallt. Och där kommer man i sin nyfungerande bil, livrädd för att motorn ska dö igen, men planerar ändå att kunna parkera och gå upp till fritids för att hämta dottern. Men det är tjockt. På sidogatan där man får parkera har bilar ställt sig åt båda hållen och det går inte att komma fram. Jag blir tvungen att backa, vilket är det värsta jag vet bland en massa barn som liksom myllrar överallt. Tur att motorvärmaren och kupévärmaren nästan lyckats få bort all is på rutorna åtminstone.
När jag backat upp och åt sidan så står en bil med en ilsken gubbe i bakom mig. Han vill att jag ska köra ner. Jag försöker förklara att det inte går att komma fram den vägen och han börjar peka mot sitt huvud för att visa hur dum i huvudet han tycker att jag är. Jätteklyftigt när det står en höggravid, hormonstinn, stressad kvinna mitt i vägen med skräck att bilen ska lägga av och dö i mitten av kaoset dessutom.
Jag skrek och gapade, gick in i bilen och började demonstrativt vända istället (något helt idiotiskt i detta virrvarr). Höll tummarna för att jag inte skulle bli den första att meja ner en unge på denna idiotiska plats. Sen körde jag fram en bit och försökte ringa upp till fritids för att be dem skicka ner dottern. Telefonen avstängd. Puh. Hoppade in i bilen igen och körde ut ur området, vände och körde tillbaka, lyckades hitta en parkering långt ner i nästa kvarter och ställer bilen där. Går upp för att hämta dottern.
Kommunalrådet hade inte hört talas om att det fanns några problem i trafiksituationen kring skolan när jag lyfte det i fullmäktige sist. Han lär bli varse. Hoppas bara att det slipper ske genom en olycka.

Inga kommentarer: