torsdag 14 januari 2010

Ännu en fullspäckad dag

Idag har jag ont i huvudet och i bäckenet och känner mig allmänt skraltig. Men jag är inte så sur och allt är ju att betrakta som helt normalt. Ingenting i lokaltidningen lyckades reta upp mig, jag åkte och lämnade barnen på skola och förskola, bilen startade, bilen tankades full med dyr bensin (man har inte så stor koll på bensinpriset när man inte pendlar längre). När jag kom tillbaka hem hade någon snott min parkering. Inte så konstigt, det är ont om parkeringar och det ligger stora snöhögar längs vägen och tar upp plats, så att det finns färre platser än vanligt. Problemet är väl det att jag inte vågar köra ner på gården nu. Jag kommer att fastna, så nej.... det är inget alternativ även om det finns plats där.
Körde runt kvarteren, men det var fullt överallt. Ställde mig till sist lite för nära korsningen, hoppas kunna flytta bilen innan jag tar bussen till Stockholm, annars åker jag väl på en P-bot också. Och då blir det ju nästan billigare om jag tar bilen till Stockholm istället...
Konstaterar att både mjölk och fil är slut och inte hinner jag handla idag. Ska städa ut lite mer av julen och sen har vi möte i sjukvårdsstyrelse norr hela eftermiddagen, vilket inklusive bussresor blir en ganska lång dag. Det tarvar att bilen inte sitter fast någonstans när sedan barn ska hämtas, utfodras och läggas när mörkret åter lagt sig över vinterlandskapet.
Idag håller också landstingsledning och kommunledning möte kring Tiohundras framtid. Det blir spännande att höra vad de kommer fram till. Enigheten har inte varit så stor som den var vid bildandet av organisationen, man skulle nästan kunna säga att enigheten då är lika stor som oenigheten idag. Men det finns ett tjänstemannaförslag om en kompromiss och vi får se hur det emottages i de olika lägren idag.

Inga kommentarer: