torsdag 7 januari 2010

Mina tankar går till barnen

Skulle gå och hämta en skarvsladd så att jag kunde koppla in motorvärmare till bilen och förhoppningsvis få igång bilen igen. Tjejen som bor i grannhuset med sina tre små barn kom just och gick förbi på väg hem. De går alltid. De brukar ge sig av mot samma skola samtidigt som oss på morgonen och JAG är stressad för att jag inte ska hinna i tid med bilen... Då har hon tre små barn och en vagn. Ja, det var inte det jag tänkte på nu.
När jag stod och väntade på att systeryster skulle svänga förbi med sladden såg jag en polispikét stanna en bit bort på gatan, tja, de ska väl vända eller nåt tänkte jag, de kanske fick ett larm när de var på väg till pizzerian.
Syrran lämnade sladden och vi skojade om att hon skulle köra försiktigt och akta sig för farbror Arg. När jag drar ut sladden genom fönstret och konstrar upp den till bilen har det kommit en polisbil till och de sätter handklovar på killen i grannhuset. Tjejen måste ju ha kommit hem med barnen för ca 2 minuter sen. Kunde de inte ha hämtat honom tidigare? Måste de vänta tills barnen kommer hem?
Jag vet ju ingenting om detta drama, men jag tänker på barnen. Att komma hem efter en lång dag och polisen väntar utanför, tar med sig pappa (eller vem det nu är, det är en bekant manlig person i alla fall). Ibland tror man att man har det kämpigt, grämer sig över att barnen inte har allt som ALLA andra har, men vad fan???? Vi har det ju jättebra.

Inga kommentarer: