onsdag 20 januari 2010

Gravid kvinna önskar parkeringsplats

Åh, vad trött jag är på att stå felparkerad varje dag. Och snart kommer jag att åka på en lapp. Ja, jag blir inte ensam om det, det blir man aldrig på den här gatan eftersom den jämt är full av parkerade pendlare som tar varje lucka, oavsett den är laglig eller ej, i anspråk. Varenda dag när jag lämnat av barnen har någon tagit min parkering och det spelar ingen roll hur många varv jag kör runt kvarteren för alla har parkerat för dagen, de kommer inte från sina jobb i Stockholm förrän sent ikväll. Om jag inte haft så förbenat jobbigt att gå skulle jag kunna söka mig till en parkeringsplats längre bort, men vad jag sett så är de flesta parkeringsplatser inom rimligt gångavstånd också fullparkerade. Naturligtvis blir det fortare fullt när såväl parkeringsplatser som gator innehåller inslag av stora snöhögar som tar upp utrymme också.
Å andra sidan så tänker jag att blir jag lappad på en 400 kronor, eller vad det kan kosta, nu, så har jag ju stått felparkerad sen helgerna var över för den summan, ca två veckor. Men det är ju alltid frågan var man då ska ställa sig imorgon för en bot till har man ju inte råd med. Och hela problemet med att kunna parkera utanför sitt hus innebär ju också problem med att använda sin motorvärmare. Jag får skatta mig lycklig att det är lite varmare ute nu, så att bilen går igång ändå, men för miljöns skull så skulle jag vilja kunna använda motorvärmaren när jag behöver den. För miljöns skull borde jag givetvis promenera, men i dagsläget är det en skimär. När jag är av med magen och kan börja träna bäckenet, när det går att dra en barnvagn utomhus och helst cykla, då lovar jag bättring på den fronten.

Inga kommentarer: