onsdag 18 februari 2009

Varför är den här veckan så kort???

Jag hinner ju ingenting, idag när jag kom hem från jobbet blev jag tvungen att börja med att hänga gårdagens tvätt. Ja, jag erkänner, jag orkade inte igår kväll, jag hoppade ju över duschen också. Duschade i morse istället och glömde hårsnodden hemma. Tre personer på jobbet kommenterade att jag var så snygg i håret...
I morse var det badkläder till Storasyster som skulle med. Och intyget från dagis om VAB skulle på lådan, men det ligger kvar i bilen. Fattar inte hur min sambo kan tro att jag ska hinna med saker efter jobbet. Han hade köpt en fläkt som var trasig och han tyckte jag kunde åka och byta den i veckan. När då? undrade jag. Nån dag efter jobbet, blev svaret. Hej och hå. Som jag bloggade om på http://www.ka.se/index.cfm?n=1863 igår så är rutiner A och O i min vardag. Det finns liksom inget som heter stanna bilen vid en affär, knäppa loss två söndertrötta barn, knuffa dem över en parkering och in i en affär och försöka hitta på något att byta fläkten mot för att sedan landa i hemmet en timma senare än vanligt och tro att det ska gå att hinna laga mat, se Bolibompa och komma i säng före åtta. Det finns inte.
Idag gjorde vi ett stort utbryt från rutinerna dock, men det var möjligt enbart för att barnen kunde sitta kvar i bilen. Det var nämligen så att glassbilen passerade parkeringen vid dagis precis tjugo över sex när vi var på väg hem. Snabbt insåg jag att maten inte skulle stå på bordet förrän efter sju och att jag riskerade både gråt och elände och kanske t o m riskerade att inte kunna få färdigt någon varm mat alls. Vi köpte två paket glass och åkte sjungande hem. Alla fick en glass innan maten och ja, det var ingen som åt så mycket mat, men den går ju att spara till en annan stressad dag.
Imorgon börjar jag toktidigt. Storasyster ska ha med sig matsäck och pulka för de har utedag med skolan. Har inte bestämt vad det blir för matsäck ens en gång. Sen skulle jag behöva handla presenter till treåringen och hämta ut min Laptop, men som sagt, det finns inte. Ska försöka att för en gångs skull lyckas ta mig till partilokalen och medlemsmöte så det blir väl typ mutmiddag på McDonalds eller något sånt. Ja, som sagt, jag hinner ingenting, snart helg med kalas och gäster. Och krav på presenter gissar jag. Får väl panikhandla på lördagmorgon.

Inga kommentarer: