söndag 8 februari 2009

Trevlig helg - var god svälj!

Såg fram emot en lördag med landstingskamraterna i Stockholm. Prata och "befrukta varandra" med goda ideer och initiativ. Tyvärr blev det nu inte så, för klockan fyra på lördagmorgon väcks jag av liten som har ont i magen. Och efter en stund så spyr hon. Jag tänker till en början att spyr hon bara en gång så är det säkert något vi ätit; jag åker ändå.
Men hon spydde en gång till och vi sov inget mer den natten. På lördagen ligger både jag och Liten däckade i flera timmar på sängen. Storasyster leker för sig själv och ser på film. Själv kan jag få i mig mat och så, men jag har en otrolig huvudvärk och är så trött att det inte går att beskriva.
Det blir i alla fall kväll med melodifestival och chips, även om det inte går ner i några enorma mängder.
Söndag, Liten väcker mig klockan fyra och är orolig och törstig, pruttar ner pyjamasbyxan, men somnar sedan om med blöja. Själv blir jag tvungen att göra flera toalettbesök innan jag somnar om. Storasyster väcker oss halv nio och undrar om det inte är morgon snart.
Alla verkar piggare och jag beslutar om en utflykt till affären, måste ju handla inför arbetsvecka. Lämnar Storasyster i Lektornet och Liten och jag går och plockar varor. Bestämmer oss för en tårta till pappa trots magproblem. Liten är ju mycket piggare och jag får alltid i mig en bit tårta.
När vi ska hämta Storasyster har hon precis spytt över golvet. Yippie! Tårta 129 kronor. Vi åker hem, petar i oss lite tårta. Barnen vill bara se på film. Storasyster pruttar ner två par byxor. Det blir inget möte för mamman imorgon. Det blir åter vab. Trevlig helg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Suck. Ngt de smittats av på dagis, eller du fått med hem från jobbet säkert

Catarina sa...

det är inte kul i alla fall