onsdag 25 februari 2009

Ny dator och tomt i spargrisen

Efter blodpudding och fruktsallad har jag nu fått igång min nya laptop och sitter vid köksbordet och bloggar. Skönt. Lite inkörningsproblem är det ju alltid med nya datorer, men det gick förvånande smidigt att få igång den faktiskt. Inklusive mobilt bredband så nu har jag dubbelt ett tag eftersom det var tre månaders uppsägningstid på det fasta bredbandet.
Lön har jag också fått, men det var i minsta laget. Har vabbat alldeles för mycket och nu har jag kommit upp i tre arbetsdagar som jag faktiskt inte alls fått betalt, så nu måste jag ta mig samman och ringa lönekontoret och höra om de kan göra en extra utbetalning och rädda min månad. Något alldeles galet i elavtalet måste det också varit för jag har aldrig varit med om liknande elräkningar. Visst har det varit kallt, men... nu betalar jag snart mer i el än i hyra. Så nu har jag stängt av elementet i köket igen.
Tanken är att jag ska komma i säng före elva ikväll, för jag är så trött när jag bara sover 5-6 timmar per natt. Det är för lite för en vuxen förälder. Och då blir det så att räkningarna får vänta till imorgon och jag behöver inte börja fundera över ekonomin förrän då.
I övrigt väntar jag på besked från Gävle om jag kan hoppa på förskolelärarutbildningen, folk delar in sig i grupper för och emot Victorias bröllop (eller för och emot mediabevakningen av detsamma, eller för och emot skattefinansiering av detsamma) och inskolningen på jobbet blev klar idag. På onsdag börjar nästa lilla kille.
I fredags var det studiedag på jobbet och jag var inte där eftersom barnen var dåliga i magen. Då har all personal satt upp varsin lapp på anslagstavlan och skrivit ned vad de anser sig vara bra på. Jag ska i efterhand göra detsamma. Vet inte vad jag ska skriva. Känner mig tveksam till vad vissa andra skrivit om sig själva och känner att de kanske kommer att tycka samma om det jag skriver. Skämtade med chefen och sa att det känns övermagat att skriva "allt". Hon tyckte också att jag skulle sovra lite, men erbjöd sig att sätta upp ett papper till om jag ville skriva mycket.
Hu, nu är det lite kallt att sitta i köket och blogga tycker jag. Kanske ska krypa ner under täcket istället. om en liten stund

Inga kommentarer: