torsdag 12 februari 2009

Rivstart

Klockan 22.15, sätter mig i fåtöljen framför regionala nyheterna med en tallrik snabbnudlar. Dagens middag. Jo, jag gick upp kvart i fem i morse, chockväckte barnen och skjutsade iväg dem till dagis och fritids. Och jag var på jobbet i tid (nästan) vid halv åtta...
Många barn är sjuka, magsjukan sveper som en bitande orkan över arbetsplatsen och diverse mattor och madrasser som jag tidigare sett ligger inte längre på plats. De är nedspydda.
På eftermiddagen andra träffen i vår utbildning om registrering av barns språkutveckling. Fortfarande intressant.
Efter utbildningen personalmöte och vi har besök från personalavdelningen som talar om vad som gäller om någon nära anhörig dör, om vi blir långtidssjuka och annat smått och gott. Får bl a veta att om man inte lämnar läkarintyg till arbetsgivaren fr o m åttonde sjukdagen så kan det vara orsak för uppsägning. Och jag som skickade det svårtåtkomliga dyra läkarintyget till Försäkringskassan!!! Hur ska man veta? Kan ju bli typ Sveriges genom tiderna dyraste VAB med värsta konsekvenserna.
Dessutom fick vi veta att det nu finns 720 kronor per person att löneförhandla om + 200 kronor för de som tjänar mindre än 20 000. Men det enda som var säkert var att alla skulle få minst 200 kronor. Jag bara SKA ha mer! Det ska individuellt bedömas efter prestation under året så får man 200 kronor kan man ju lugnt känna sig ouppskattad.
Hämtade barnen hos mormor strax efter nio, hade gärna somnat mellan dem, men MÅSTE duscha, äta och plocka fram kläder för morgondagen. Klockan ringer ju igen vid kvart i fem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilken hektiskt dag!! Du är verkligen värd en löneförhöjning, vet du är engagerad. Önskar du kunde få samma jobb här i stan bara!!
Bra att ni följde upp insändaren i tidningen idag.