måndag 23 februari 2009

Pulkåkning och fullmäktige

Sportlov. Ja, en dag är jag som vanligt ledig och den här måndagen skulle jag inte ägna åt enbart tvätt, städ och disk. Storasyster hade en kompis som kom redan strax efter nio, sen skulle jag bjuda systeryster på lunch vid tolv och på eftermiddagen var det pulkaåkning och matsäck som gällde. Måste säga att det var fler människor vid stranden så här en måndag i februari än vad det vanligtvis brukar vara när vi badar om sommaren.
Efter pulkaåkning i nästan tre timmar så hann vi bara hem och slänga av oss det som var blött innan det var dags att ge sig av till fullmäktige. Barnen blev hämtade av morbror och mamman försökte vara alert i fyra timmar till. Det nya påfundet fika med allmänheten istället för Allmänhetens frågestund verkar alltmer likna en flopp. Inte mycket allmänhet att tala om och hur ska de egentligen veta vem de ska prata med?
Det blev några intressanta diskussioner kring några motioner som berörde Tiohundras verksamhet, men så mycket svar blev det inte. Motionerna ansågs vara besvarade trots att man tyckte att de kanske borde varit bifallna. Eller? Mycken diskussion lades enbart på detta också.
Ett kort fullmäktige, hemgång vid nio.
Jag funderar på att hoppa på en utbildning till förskolelärare. Har hört mig för om finansiering och möjlighet att hoppa på trots att utbildningen redan är igång sen januari. Sen hänger det på ledigt från jobbet också. Men kanske. Kunde väl vara kul? Jag har ju inget annat för mig.

Inga kommentarer: