fredag 6 februari 2009

Mediaflyt

Här tycker man att man har världens oflyt och så blir man uttagen som lokal joker i Melodifestivalen i lokaltidningens nöjesbilaga. Det är ju great. Jag är ju kändis nu. Det är ju snudd på lika bra som att faktiskt få vara med i Melodifestivalen, vilket man säkert drömt om en gång i tiden. Dessutom ska jag blogga på Kommunalarbetaren på nätet, http://www.ka.se/, vecka 8. Vill ju inte vara som alla andra lokalpolitiker och blogga på http://www.norrteljetidning.se/. Tycker ändå att jag har gjort något slags rekord genom att vara med i lokaltidningen 3 gånger förra veckan och 3 gånger den här veckan, och idag faktiskt på 2 olika ställen.
Apropå Kommunalarbetaren förresten, så informerade jag vår nittonåriga vikarie om att en representant från Kommunal kommer att besöka arbetsplatsen om ett par veckor. Jag var upprymd över detta och vikarien såg ut som ett frågetecken. "Är det för föräldrarna eller?" frågade hon. Jag förklarade att det var vi anställda som kunde prata med henne och ställa frågor. "Frågor om vaddå?"undrade vikarien. Japp, borgarna har det enkelt, ungdomarna vet inte ens vad facket är för någonting. Vi har en lång väg att gå.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Kul att du ska börja blogga för tidningen.

Jo borgarna har det lätt när inte unga msk vet vad facket är och när facket inte protesterar när arbetsgivaren konsekvent bryter mot kollektivavtal och annat.

Anonym sa...

Ehh.... är du allvarlig?

Du har i varje fall blivit utmanad inne på min blogg.... 8 sanningar vore trevligt.

Anonym sa...

Ja, nu är du verkligen en kändis!!

Suck,.....nog kan jag hålla med om att unga väldigt ofta har skrämmande lite insikt/kunskap i vad fackför. är för ngt. Och det är riktigt illa då man undrar om facket kommer för att informera dagisbarnens föräldrar!!