fredag 5 december 2008

Allmänhetens frågestund -igen

Läste just om allmänhetens frågestund i fullmäktige på Eleonors sida och då kom jag på att jag såg i kallelsen till fullmäktige den 15 december att sammanträdet ska börja redan klockan 16.00. Och än så länge så börjar ju sammanträdet med Allmänhetens frågestund eftersom borgarna inte hunnit avskaffa den än.
Men vilken allmänhet hinner dit till klockan 16.00? Om de nu över huvud taget hinner observera den nya tiden. Och jag vet att flera ledamöter också sitter i Tiohundranämnden som sammanträder till klockan 17.00 denna dag p g a att förra mötet blev inställt av väderleksskäl. Så troligtvis saknas både ledamöter och allmänhet när sammanträdet startar och sen är nedläggning av Flygskolan den första punkten.
Själv ska jag delta i Tiohundras möte till strax före tre, rusa ner på dagis och se Liten fira Lucia, hämta Storasyster och hitta nåt snabbt till dem att äta, så frågan är om jag själv hinner till fyra. Vilken måndag det kommer att bli. God natt.

Inga kommentarer: