måndag 22 december 2008

skäms inte ett dugg

Nej, jag skäms inte för att jag efter en och en halv timma eller mer i sängen med Liten sa att donket när det blåste i soptunnan utanför var ett spöke som var ute och kollade att alla barn låg och sov. Det tog bara några minuter så hade hon somnat och efter en tio minuter till så hörde jag att hon skrattade i sömnen. så inte skäms jag för det. Jag var ju tvungen att komma upp och räkna julklappar och komma underfund med att jag trots allt måste in i en leksaksaffär imorgon. Bara kläder, varsin bok och DVDfilm känns för tråkigt till barnen. Även om de får andra saker av andra. De måste få varsin ordentlig leksak som det var tänkt från början. Så, jag vet vad jag ska köpa, nu gäller det bara att få tag på någon som kan hålla dem uppmärksamma på någonting annat ett par minuter imorgon så jag kan fixa detta. Affärerna har säkert öppet länge, men pappan till barnen är inte hemma från Österrike förrän mitt i natten. Det blir till att finna annan lösning.
Så måste vi köpa gran, fler julklappsetiketter och grädde, besöka mormor på sjukhuset och sen till en väninna som jag ser alltför sällan och fika. Och hälsa på hennes nya katt. Klä granen, koka knäcken, rimma framför Bingolotto och dricka glögg. Sen blir det väl jul.

Inga kommentarer: