fredag 12 oktober 2007

Stortjurande

Jag ska inte skriva mycket idag. Jag är trött och har ont i kroppen. Jag har jobbat, hämtat ungarna halv sju och under middagen började Storasyster gråta för att hon saknade en kompis som slutat på dagis och det fortsatte med att hon inte hade några kompisar alls på dagis (men det har hon) och hon stortjurade och kunde inte äta och så började Liten stortjura likadant eller värre och då hjälpte det inte att Storasyster försökte skärpa till sig för att mamma skulle kunna göra hemgjord chokladsås och grädde till efterrättsglassen. Chokladsåsen kokade över och mamma, som hittills hållt sig cool, fick nu ett smärre utbrott. Barnen fortsatte gråta, men tystnade något under glassätandet. Det var den godaste glass Storasyster ätit och snart var hon glad, men rödögd. Liten däremot, hämtade sig inte riktigt igen utan gjorde ett tappert försök att le när mamma tog fram mobilen för ett foto, men sen tjöt hon på igen. Sängen enda lösningen. Nu sover båda och jag har hunnit söka ett jobb. Det räcker eftersom jag sökte tre igår. Nu nyheter på TV, jag hörde inte vem som skulle få fredspriset, så jag ska ta reda på det nu. God natt.

Inga kommentarer: