lördag 13 oktober 2007

Lördag

Försöker vara datorfri en dag i veckan, vilken brukar vara lördag, men nu var jag tvungen att skicka ett mail så hamnade jag här, trixade lite med pengar på konton och konstaterade att oktober blir en dyr månad med bilskatt, häftig mobilräkning efter semestern, första avbetalningen på stuglånet mm. Och än så länge ser man inga inkomster. Det är det jobbiga med att inte ha fasta inkomster, man vet inte riktigt vad de landar på. Eller vilken månad man får betalt för en grej man gjort. Så spänningen är stor. Som tur är hade jag noll kronor i elräkning förra månaden och den här gången fick jag en kreditfaktura på över 500 kronor på nätavgifterna. Alltid något när man har tre elabonnemang.
Det var städdag i samfällighetsföreningen vid stugan idag och vi kom dit strax efter elva. De hade börjat tio, men det visste ju inte vi, och det avslutades vid tolv med korvgrillning. Trevligt värre. Hälsade på en massa nya grannar som jag inte kommer ihåg längre och hann också stryka på sista lagret (hoppas jag) på väggarna. Storasyster underhöll Liten (som vägrade sova) i köket och blev utlovad duktighetspris av mamma som på så sätt lyckades bemästra en envis PMS. Sambon kom inte hem förrän till middag och jag övertygade honom om att det skulle bli regn imorgon och vi har mycket att göra i stan. Så nu kanske jag hinner klart med överraskningen. Synd bara att han tar bilen på måndag morgon, men bromsbackarna måste bytas...
Liten somnade i bilen och sov i tre timmar och det var väl därför hon hade svårt att somna nu på kvällen. Båda tjejerna har sovit oroligt i snart två veckor och nu ligger de här bredvid i våra sängar. Har lovat att inte flytta Storasyster, så det blir väl jag och Liten som får sova i barnrummet i natt. Jag söker inga jobb på lördagar. Nu ska jag se Brottskod Försvunnen och sen försöka sova.

Inga kommentarer: