måndag 8 oktober 2007

shoppa bort sin ångest

Lite jobb den här veckan, men det är inte så att jag har lite att göra. Men det blir ett tomrum. Kan inte förklara riktigt. En ångest. Shoppade bort ångesten på IKEA idag, puh. Bestämde mig för att behålla sängen i stugan och göra om den till en soffa istället för att jaga en bäddsoffa. Köpte kuddar och överdrag så att jag nästan kom upp i kostnaden av en ny soffa i alla fall (överdriver lite då). Men vi behöver ju kuddar i alla fall. Vill inte använda begagnade kuddar. Imorgon jobbar jag en stund på partilokalen, sen blir det svängen förbi Rusta och köpa jättepolygrip för att kunna skruva loss och ta in pumpen och så ska jag köpa färg till vardagsrummet i stugan. Tänkte passa på att måla om nu innan vi ställer "nya soffan" på plats. Måla måla, sen hämta ungarna och ev åka ut och fortsätta arbetet. Har också fixat sex stycken julklappar idag, vilket kommer att kännas skönt i december. Nu måste jag bara komplettera en present till sambons äldsta dotter som fått en son (wow) och skicka ner present till Istanbul. En bunt foton ska också skickas till släkten i Aksaray. Om ni undrar om jag tänker göra några nya stycken i bloggen idag så är svaret nej. Texten följer mina tankar som hoppar hit och dit men följer i en ström. Mammapolitikerna i byn återkommer snart med ett inlägg i lokalblaskan. På sin plats. Nu ska jag bara kolla jobben, hänga tvätten och byta elbolag. Natti natti.

Inga kommentarer: