tisdag 30 oktober 2007

Rekord?

Glömde visst berätta om rekordet jag slog igår. Det var nämligen så att jag jobbade fyra timmar, och sist jag gjorde det så hade jag en halvtimmas rast, så jag tog för givet att jag hade det igen. Dessutom skulle jag jobba mellan elva och tre (hela dagen) så jag tog med mig lunch. Det visade sig att jag bara hade en kvarts rast och jag var jättehungrig vid ett när den infann sig.
När jag kommer upp i lunchrummet slänger jag in lunchlådan i mikron (ingen tallrik det tar för lång tid att diska) och springer på toaletten (nej, jag sprang till och från toaletten, satt ner när jag väl var där inne). Väl tillbaka tar jag ut byttan och ser en stor smaskig tårta på bordet. Överväger att ta tårta istället för lunch, men slänger så i mig ungefär halva lådan. Sen tar jag tårta och kaffe. När jag stämplar in igen har det gått 13 minuter.
Är man lika effektiv när man jobbar som när man har rast så kan ju varje person sköta två kassor, skojade vi.
Ja, jag fick ont i magen efter en stund.

Inga kommentarer: