torsdag 11 oktober 2007

Kallt, stressigt och mörkt

Jag hinner inte klart! Typiskt, nu kommer sambon imorgon och i stugan är en enda röra. Hade med mig både mina egna och syrrans dotter ut idag när jag skulle lägga ett andra lager färg på väggarna i vardagsrummet. Eftersom det var snöglopp ute och syrrans dotter frös så hon skakade redan när vi kom var jag tvungen att ha ungarna i köket. Lite trångt. Och så fort jag stängde av värmefläkten så började gästen huttra.
Jag hann bara två väggar. Och mörkt var det ute så det var svårt att se om det blev någorlunda. Underlaget är så dåligt och om man inte ska lägga ner veckor av arbete så är det inte så mycket att göra något åt. Perfekt blir det inte, men med möbler och så blir det nog bra. Färgen är underbar.
Hade köpt grillkorv så jag rusade ut och tände grillen och fick en bra glöd. Vi hann både äta frukt, fika och grilla korv. Men inte måla så mycket. Eftersom det var svårt att få Liten att hålla sig i köket.
När vi åkte från stugan var vi ganska möra eftersom vi stigit upp tidigt, redan klockan nio skulle mamman vara i Mörby på möte. Blev lite av zombiemöte och det kändes inte som om jag vaknade till förrän i slutet av mötet. Bussen hem, fått ett brev om en avvisad räkning så hela den s k lunchen gick åt till att föra över pengar. Sen iväg och hämta ungar och ut till stugan. När vi lämnat systerdotter (som säkert var glad att komma hem till ett uppvärmt hus med slingor i golvet) åkte vi vidare till partilokalen för styrelse och medlemsmöte. Ungarna fick lite mer frukt och jag gjorde kaffe. Måste köpa nytt kaffe och nya filter till nästa möte för nu är det slut i skåpet. Oj oj, ska försöka komma ihåg det.
Hem och slängde ungarna i säng. Doris Lessing ska få nobelpris. Jag skrev ut protokoll och gjorde ett medlemsutskick. Eftersom jag sökte tre jobb igår har jag ingen lust idag. Jag är inte upplagd. Jag har iofs aldrig läst Doris Lessing, men jag ska göra det en dag när jag får tid (oj vad mycket jag ska göra då). Är i allafall glad att jag köpte en polygrip och att vi fick in vattenpumpen innan det blev minusgrader. Imorgon bitti ska jag försöka hinna röja lite här hemma, jobbar till halv sju sen så när vi kommer hem är det sängläge direkt.
Ja,

2 kommentarer:

Catarina sa...

Wow, nu är jag nere på 79 på bloggerlistan, men innan semestern hade jag en femma först. Får jobba på lite med inläggen tror jag. Hotta upp dem kanske.

Catarina sa...

Ska bara berömma mig själv lite mer. Nu sökte jag två jobb trots att jag inte orkade så...nu har jag nog sökt 7-8 stycken den här veckan och så har jag en jag ska ringa också... Jag tror, ungefär en fjärdedel, kanske en femtedel av jobben vill man ju verkligen ha också...