torsdag 25 mars 2010

Världens finaste barn

Idag var Skruttet och jag hos BVCläkaren. Hennes viktkurva går rakt upp i himlen. Men det är bara bra, inte alls som när min viktkurva går åt samma håll. Hon är rund och go helt enkelt. En jättefin bebis. Och frisk.
Det är så lustigt när de säger såna där saker, sköterskorna och läkarna, och man blir alldeles varm. Antagligen säger de samma till alla, att deras barn är fina och perfekta, men man får för sig att det är bara till mig, att det är just mitt barn som är finast och perfektast av alla. Och det är väl meningen.
Det hänger i sen på utvecklingssamtal i förskola och skola. Jag jobbar ju själv i förskolan och vet att vi ska lyfta det positiva. Ändå sitter man där som förälder och hör att ens barn är perfekt. Underbart.
Efter BVCbesöket promenerade jag till dagis och hämtade Mellan som för tillfället bara pratar om sin nya "rutarr" som hon måste spela lite på. Detta har inspirerat Storasyster att börja klinka på pianot och snart grejar hon Blinka Lilla Stjärna som en dans. Det var Melodifestival på Storasysters fritids idag och vi var där och kollade. Kul, förra året kom jag inte loss från jobbet. Jag kom aldrig loss från jobbet när det var något och fick skicka mormor istället. Mormor är jättebra, men Storasyster vill att mamma ska vara med.
Barnen mimade, dansade och var jättefina. En tjej sjöng en egen låt a capella, det smällde väl högst, men alla fick samma pris i år. Förra året kunde man gå vidare och vinna. Men det har väl varit en del diskussioner kring själva tävlingsmomentet kan jag tänka.
Vi hann hem och äta våfflor, men soppan som jag gjorde igår står kvar i kylen. Den hann vi inte med. Valplaneringsmöte och Fullmäktigegrupp på schemat. Det känns átt det är full fart mot valet nu. Barnen såg som vanligt på film och lekte i "sitt rum" på partilokalen. Sen åkte vi hem och bums i säng. Nu sover alla tre, världens finaste barn.

Inga kommentarer: