onsdag 24 mars 2010

morgonreflektioner

"God! sa musen. Du kallar mig GOD!

Jag sprider ju fasa och skräck och blod!

Gå du bakom mig så fattar du nog

att alla flyr mig i denna skog"


Citat från boken Gruffalon av Julia Donaldsson och Axel Scheffler, svensk text Lennart Hellsing


Varför publicerar jag detta citat? Tja, som en liten reaktion på det klipp från min blogg som visades i lokaltidningen idag. Det blir så lösryckt och låter ju som om jag vore en riktigt elak jävel när någon säger åt mig att de inte skulle rösta på mig om de så låg för döden. Under skenet att vara god alltså...


Tyvärr publiceras inte min, Hanna och Kristians debattartikel om behovet av småbarnsföräldrar och andra grupper inom politiken som finns i dagens pappersbilaga så att det går att länka till den, men jag lägger in den här på min blogg så att ni kan läsa den.
För övrigt annonseras hela kvarteret jag bor i ut för försäljning idag, så kul när hyresgästerna hålls underrättade..., måste kanske kontakta hyresgästföreningen nu.

Inga kommentarer: