lördag 29 november 2008

sjukt stressad helg - som vanligt

Efter att jag klivit innanför dörren i mitt hem eller efter att jag stigit upp på morgonen en ledig dag tar det ungefär en kvart innan både tvättmaskin och diskmaskin surrar i lägenheten. Sen är det jobb i ett, det som påbörjats måste avslutas med torkning och undanplockning. Och när man är ledig är det ju som om någon måste äta eller bajsa precis hela tiden.
Idag var det mulleavslutning och vi var med hela familjen i skogen. Alla var med, men det var bara en (tänk typ jag) som klädde på, packade och såg till att vi kom iväg. Inte människa förrän efter kaffepausen. Hemma två minuter och sen upp till stormarknaden för att göra åtminstone två veckors inköp. 200 minus mot vad jag hade att röra mig med, men det var helt okej. Nu behövs bara mjölk, fil och sånt och det ska jag nog greja.
Klockan var halv tre innan vi kom hem och då skulle jag bara börja ta tag i adventsstädningen...
tvätten fortfarande ohängd. Köket är adventsfärdigt, men det är ännu det enda rummet. Lammsteken står i ugnen och jag vet inte hur mycket mer j ag pallar. Barnen leker i alla fall fint med varandra och jag får väl ta adventsglöggen i köket imorgon om jag inte hinner mer.
Jag adventsstädar och stressar inte p g a vad andra ska tänka utan för min egen njutning att få sitta i ett städat hem och tända ljusen, njuta av glögg och lussebulle...

Inga kommentarer: