måndag 17 november 2008

Ledig måndag igen

Ja, jag är vaken fortfarande för jag har varit ledig idag. Tagit hela veckans promenader fram och tillbaka till skolan två gånger. Det var kallt och i natt lovar de snöstorm. Yippie! Motorvärmaren i för jag måste åka tidigt tidigt imorgonbitti.
Har pratat med facket idag eftersom jag mycket snart ska prova mig på mitt tredje fackliga engagemang (de båda första gångerna gick ju åt skogen). Känner mig lite orolig inför detta, men fackrepresentanten var väldigt peppande och bra. Jag håller tummarna för mig själv nu. Har kollat in Platsbanken, men beslutat att jag inte är den som flyr utan istället tar kampen där jag är. Va, jag gillar ju jobbet, nu gäller det bara att bita sig till sina rättigheter också. Och jag har bestämt att jag inte är villig att slopa hela mitt politiska liv p g a att arbetssituationen aldrig tillåter att jag utnyttjar min medborgerliga rättighet till politiskt förtroendearbete. Nu får vi lösa den saken helt enkelt.
Storasyster har haft en kompis från dagis här idag och de har lekt ute och inne. Liten fick vara med hela tiden och jag tycker faktiskt att de är fantastiska. Efter det har vi ätit pannkakor och badat och tvättat håret på oss alla. Puh. Nu vaknade just Liten och river sig i håret, klart det kliar när man nästan aldrig tvättar håret och sen knappt hinner skölja ur schampot. Puh, säger jag, Puh. Nu ligger båda i dubbelsängen och jag vet inte riktigt var jag ska krypa ner. Ska hänga tvätt och kanske ta en macka först. Har drabbats av lite sömnsvårigheter på sista tiden. Det har inte hänt mig sen innan barnen, så jag är lite ovan med att ligga vaken och vrida och vända. Men för det mesta somnar jag ju när jag lägger barnen och då ser jag ingen mening med att gå upp och vakna till igen,,,,,,,,bara att sova vidare.
Kort tisdag imorgon så jag har lite tid att fördriva även imorgon. Snart klar med julklappar. Trots att det stod i tidningen att skillnaden mellan kvinnor och män bl a är att kvinnor älskar att handla och vara i butiker, medan männen bara vill köpa det de ska ha och komma ut så fort som möjligt, så måste jag medge att jag köper allt jag kan på nätet. Jag hatar att gå i butiker och kan vara utan livsnödvändiga saker i flera dagar för att slippa gå in i en affär. Min sambo däremot har vid flera tillfällen föreslagit en utflykt till Arninge centrum som helgnöje.......... jag bara spyr av själva tanken. På helgen vill jag helst sitta i nån skog vid nån sjö och lyssna till tystnaden och helst inte se nån annan än mina Älskade.
Ja, ja, min vecka börjar ju imorgon så det är ett tag kvar till helg. Jobb, enhetsrådsmöte på dagis, utvärderingsmöte med chefen. Jo, jag är nog slutkörd till helgen igen.

Inga kommentarer: