tisdag 4 november 2008

Trött tisdag

Usch, igår kom vi hem sent, i säng sent, eftersom jag satt vid datorn ett tag också. Och sen kunde jag inte somna. Sängen var skön, så skön, men kroppen passade inte in, tankarna malde och ögonlocken gnagde. Tjugo över tre kissade Liten ner sig själv och sängkläderna, kom och låg i min säng, nedkyld och numer utan byxor. Kvart i fem ringde klockan, blek, svart under ögonen. På med kläder, gröt i magen, barnen svårväckta och tröttledsna. Måste vara på jobbet i tid och öppna. Vår nya vikarie, vår gamla vikarie och jag. Två ordinarie på andra avdelningen. Trött trött, flera barn ledsna och oroliga. Slutade tolv. Åkte till syrran och lyssnade till storyn om hur hon fått nytt jobb, hur hon firat med maken i badkaret med champagne. Vad november mitt liv verkar nu då...
Val i USA.
Liten somnade på soffan vid fem. Hoppas nu hon sover hela natten. Jag ska kolla Platsbanken.se. Storasyster pratar mest om att flera barn i klassen låst in henne och en annan tjej i dockvrån och blockerat dörren med stolar. Vet inte om jag gillar andra barn. Älskar mina egna. Önskar jag kunde tillbringa mer tid med dem. Nu och för alltid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade syster!
Jag håller på dig!
Nästa gång firar jag gärna med champang utan badkar men med dig!
Kram