torsdag 13 november 2008

torsdag

Igår somnade jag visst när jag lade barnen, tja, inte orkade jag upp igen heller. Idag kom de inte i säng förrän närmare halv tio eftersom vi hade ArbetsPlatsTräff på jobbet. Och sedan var det i sedvanlig ordning regn och runt noll grader när jag skulle köra hem. Tror det är typ bara två av nio APTkvällar som inte bjudit det vädret. Sjukt. Och kolsvart. Och en massa bilar som jag inte hajar vad de har ute att göra. Flytt på sig.
Bensinen tog slut också och jag åkte till macken för att tanka eftersom jag börjar tidigt imorgon. Men alla pumpar var ur funktion. Fick senare veta att det varit strömavbrott. Nu måste jag hinna tanka imorgon bitti. Shit pommes frittes, stress som vanligt.
Nyheter idag? Jo, de sa på radion att anställda på Lidl hällt gift över sitt avfall för att hemlösa inte skulle gå och äta av det. Men stackars människor, om man är beredd att äta avfall från Lidl måste man väl förstå att det är allvarligt? Det kanske var det de gjorde, de kanske tänkte den som vill äta avfall härifrån kan ju inte tycka livet är värt att leva, vi snabbar på processen... Usch.
Sen hörde jag (från förskolepsykologen faktiskt) att moderaterna tydligen har någon arbetsgrupp som kommit fram till att det inte bör vara mer än 12 barn på en småbarnsavdelning. Borde ju båda gott inför min framtid tycker jag. Frågan är hur många personal de kom fram till att det borde vara på en sådan avdelning. Får väl forska i detta.
Nu ska jag plocka fram kläder inför morgondagen, gympapåsen ska packas och den tomma grönsakslådan ställas ut i hopp om en ny full sådan. Mums. Och så en trevlig helg förstås. Men jag hinner nog in igen, för jag har lite att göra vid datorn känns det som...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen tycks ha
fattat nåt...

Det är inte LIDL som godkänt detta utan det
var en enskild anställd
som tog detta initiativ.

Att folk inte kan läsa innantill...?

Hanna sa...

Vilken cynism att hälla rengöringsmedel över mat. Varför inte sänka svinnet till de hemlösa i stället. Jag tänker då aldrig mer handla på Lidl, eller jag har aldrig handlat där och tänker inte göra det heller.

Hanna sa...

PS kolla gärna in min lilla blogg....