tisdag 25 november 2008

Ofrivillig ledighet

Bilder från centrala Norrtälje idag och igår:





Som sagt, vi tog oss hem på söndageftermiddag efter att själva ha skottat lilla vägen upp till den större som var någorlunda plogad med absolut inte halkbekämpad. Passerade flera dikeskörda bilar på vägen hem. Sen tog vinden i. Och snön föll. Redan samma kväll stod alla busslinjer stilla och skulle så göra i över 24 timmar.

Måndagen var ju min lediga dag, skulle egentligen på ett möte, men det blev inställt. Både dagis och skolan hade planeringsdag så det passade ju bra att bara vara hemma. Halvmeter snö ute. Inte en plog så långt ögat kunde nå.

Tisdagen började ungefär likadant sånär på att vinden avtagit något. Jag fick börja med att ringa till jobbet och tala om att jag inte kunde komma. Några bussar började gå vid sex, men de räknade med kraftiga förseningar. Det snöade och snöade. Det tog två timmar att gå till skolan och lämna Storasyster och sen hem igen. Inga trottoarer någonstans, inte ens upptrampat utanför skolan.

Jag tror det slutat snöa nu. Har skottat fram bilen (igen). Det ska regna imorgonbitti. Men inte regnar väl en halvmeter snö bort på ett par timmar? Ishalka är ordet. Det kommer att gå långsamt till jobbet imorgon. Hoppas det är bättre när jag ska hem. Insnöad mitt i stan. Tur vi inte blev kvar i stugan.

Inga kommentarer: