torsdag 29 november 2007

Anställningsintervju!

Det här kommer ni aldrig att tro; jag ska på anställningsintervju!!! På måndag. Och jag kan säga till alla som haft en massa kloka råd om vad man ska ta med i ansökningsbrevet att det känns väldigt bra att jag varit tydlig och ärlig med mitt politiska engagemang. Då behöver man ju inte sitta och känna att det ska komma som en negativ överraskning för dem på intervjun. Alltså, inte för att jag kommer ihåg precis vad jag skrev i just den där ansökan, men alla fick ju samma meritlista och jag skriver ju ungefär samma sak, bara med lite olika betoning beroende på vilket jobb det rör sig om.
Det här är i alla fall ett barnskötarjobb. Och det är inte på hemmaplan utan det blir till att resa en bit om jag skulle få det. Det kan funka. Om de inte kräver att man ska öppna halv sju och stänga halv sju flera dagar i veckan. För då spricker ju hämtning och lämning av mina egna barn. Men men, bara en intervju muntrar upp tillvaron.
I övrigt har jag haft fullt upp med att arbeta några timmar om dagen ett par dagar i rad. Det är kul, men jag hinner inte alls städa inför första advent. På jobbet har vi bara kvällstidningar och det klarar jag inte av att läsa. Höll på att bryta ihop över en artikel om en mamma som torterat sin tvååring till döds på en kvartsrast och varje gång jag ska berätta om händelsen för någon (alltså min överkänslighet) så börjar tårarna rinna igen. Och kvällstidningarna innehåller ju i stort sett bara stora repotage om hur vidrigt barn behandlas i vår värld. Jag klarar inte sånt. Stäng av - lägg av - och två dagar helt utan riktigt kaffe blev det också. Men idag har jag hunnit med den saken så jag ska väl överleva.

Inga kommentarer: