måndag 12 maj 2008

Tuff vecka har bara börjat

Sommaren var kort även i år och det var inte utan att det bet genom märg och ben när man vågade sig ut i nordan i morse strax före sju. Alla var vi trötta efter en sommarhelg med långa, ljusa, ljumma kvällar på landet. Lämpade in barnen på dagis och tankade full tank. 12.84 var dagspriset, något man nog får vara nöjd med för jag såg att de tog 13.19 hos konkurrenten när jag åkte hem. Förresten drar ju bilen märkbart mindre nu när man äntligen fått på sommardäcken. Men imorgonkväll blir det säkert nollgradigt och regn. Det har det nämligen varit varenda gång jag åkt hem från våra arbetsplatsträffar...
Hade ett sting av ont i halsen och kände mig allmänt trött idag. När jag böjde mig över barnen på jobbet var det nästan så att snoren började rinna ur näsan. Jaja, gäller det bara mig så klarar jag mig nog bara jag hinner förbi apoteket och köpa alvedon.
Det var lite märkligt på jobbet. Flera föräldrar var försenade till hämtning och vid fyra hade vi jättemånga barn kvar, men när jag gick vid halv fem var det bara en kvar, så alla kom på en gång liksom. Pang bom. Sen hämtade jag mina barn vid halv sex. Hade stannat vid Statoil och köpt drickyoghurt som de fick avnjuta tillsammans med macka med baconost som jag hade på tub med mig sen i morse. Banan. Sen raka vägen till fotbollen.
Blåsigt fält, massor av barn. Fick med mig brorsans dotter också. Storasyster spelade match. Randig i ansiktet efter att ha vurpat med cykeln i diket ett par gånger i helgen. Jodå, hon drog iväg på cykel med granntjejen utan att tala om att hon aldrig cyklat utan stödhjul förut. Tufft, men frågan är om hon gör om det(cyklar alltså). Blåsigt, soligt. Blev avlöst av brorsan kvart i sju eftersom Liten och jag skulle skynda vidare till föräldrarmöte på Storasysters kommande skola.
Kände igen flera av föräldrarna (om inte annat så från fotbollen). Lite kort info. Vi var klara tjugo i åtta och då skulle vi ut och jaga Storasyster som åkt med morbror till kalas. Nej, svarade jag när jag kom dit, jag vill inte ha kaffe. Orkar inte. Måste hem (första gången sen i morse). Måste lägga barnen. Måste lägga mig. Storasyster ledsen för att hon missade tårta och glass. Jag stannade vid konsum och köpte glass (även till mig fast jag slutat med sötsaker, trött, ont i halsen). När jag kom hem grät ändå båda barnen av trötthet.
I säng med barnen. På med tvättmaskinen. Imorgon är det jag som öppnar på jobbet. Måste upp kvart i fem. Möte på kvällen. Hemma nio. Hoppas barnen kan somna hos moster. God natt.

Inga kommentarer: