söndag 25 maj 2008

Ekologisk låda med frukt och grönt till dörren

I fredags kom äntligen min första låda från www.arstiderna.com . Underbart. Jag började med att prova en låda som heter mixlådan, den innehåller frukt och grönsaker och finns i liten och större storlek. Jag började med den lilla för knappa 200 kronor. Man kan också välja om man vill ha den varje vecka eller varannan vecka. Jag provar nu varje vecka.
Och tänk vad härligt att varje fredag ha en låda med ekologiska frukter och grönsaker stående på trappan när man kommer hem. I lådan fanns tomater, sallad och gurka, kål, bönor, melon, bananer och äpplen. Och det fanns så att jag och barnen klarar oss en vecka, helt klart. Färska grönsaker till helgen när hela familjen är hemma och frukt så vi klarar oss hela veckan. Med detta blir det möjligt att storhandla en till två gånger per månad och sedan bara behöva köpa mjölk och fil någon gång i veckan. Perfekt för en som avskyr att gå i affärer.
och på www.arstiderna.com så kan man gå in och se vad som finns i veckans låda, ändra och avbeställa. Perfekt. På nätet och i lådan finns också användbara recept, anpassade till veckans låda.

Inga kommentarer: