måndag 30 augusti 2010

Springer ikapp med mig själv

Tog ledigt från politiken i 24 timmar i helgen. Det sista jag gjorde innan jag slog av datorn och lämnade den hemma i stan för att tillbringa ett dygn på landet med släkt och gäster för familjehögtid var att skicka in en debattartikel om miljön som jag och Jens Holm skrivit.
Kalaset gick bra, men Skruttet blev sjuk och fick feber. Egentligen är det otroligt för det var första gången hon blev sjuk i sina sju månaders liv. Följden blev förstås ett par nätter nästan helt utan sömn och en dragning åt ryggskottshållet. Följden blev också en hel del stress och obetalda räkningar.
Måndag är det dags för mamman att börja skolan igen och hela familjen ska iväg. När jag lämnar på dagis ringer tidningen och påminner mig att jag skulle ha ringt och delgett dem våra vallöften till Rimboborna, via mailen blir jag påmind om en lunch (samt presentation an kommunala handlingsprogrammet) med Rotary på torsdag. Fick också ett mail om att debattartikeln var för lång och helst borde halveras, kklippte bort ett stycke,,,,Utkörning av valsedlar, valstugesitt, debatt om samhällsutveckling, presentation av miljöpolitik på miljöfestival, besök av riksdagskandidat, Upprop skola på Speakers corner, Storasysters friluftsdag, fotboll, simning och kalas. Pannkakor.
Och skulle inte jag köpa en ny bil?

Inga kommentarer: