onsdag 27 maj 2009

En lång blåsig dag går mot sitt slut

Onsdagar är som måndagar för mig eftersom det är första dagen i veckan på jobbet (eftersom jag pluggar måndag tisdag). Den här veckan hade jag dessutom inte varit på jobbet sen förra onsdagen så det kändes som liksom; jobbar jag här? Känner jag dig?
Nu skulle det ju också vara grillning med föräldrar och barn på eftermiddagen så stämningen var lite stirrig (vi har ju förskolans dag och "Aldrig mer" i färskt minne). Storasyster hade jag skickat i väg med kalla pannkakor, råsocker, frukt och ett par digestive med ost till Stockholm och Fjärilshuset. Att jag sedan skulle till Litens förskola och ha picnic hade jag liksom inte börjat planera än.
Föräldrargrillningen (haha, det lät rätt kul) på jobbet gick rätt bra även om jag gick upp i varv och fick tendenser till psykbryt ett tag i början. Sen lugnade det ned sig (verkade lite som om jag fick rätt) och intag av matsäckar och fika som vi bjöd på förflöt under lugna former.
Kvart över fem låste jag dörren efter de sista föräldrarna och kastade mig i bilen. In på ICa och köpte en pastasallad, festis, tunnbröd och bananer. Det får duga som matsäck...
Kvart över sex var jag på Litens förskola. Det var mest jag som åt för hon var så uppspelt av alla människor (speciellt över mig). Satt på en filt i lekhallen eftersom det regnade här hemma och vi blev som alltid kvar till sist. Gav bilen en full tank (bensinen lovas ju bara bli dyrare) och hämtade Storasyster som varit på fotboll med mormor.
Barnen ville leka när vi kom hem så det tog tid att få dem i säng. Det kom en åsksmäll och de fick hjälpa mig att vika in tvätten i garderoberna medan vi väntade på att vara säkra på att det inte skulle bli några fler knallar. Sen blev det räkningsbetalning och det tog sin lilla tid det också (ett par timmar), men nu är jag åtminstone med i studentkåren och kan få betyg. Dessutom har jag betalt hyra, el, dagisavgifter etc så jag ska nog gå runt en månad till.
Puh, det är maj det här. Knappt man hinner känna doften av den blommande syrenhäcken när man springer förbi. Och snart har hela sommaren sprungit förbi.

Inga kommentarer: