måndag 30 mars 2009

Vetekudde på vift

Idag var det dags att börja plugga igen... jo, så man stressade runt och lyckades ändå komma sist in i rummet med nackspärr och magont. Men men, lite uppiggande rörelseövningar och teckningsdito så var man i form. eller? Hjälp, vad gör jag? Det här är det roliga, sen börjar allvaret. Just så.
Ingen lunch blev det, för jag hade akuttid på gyn. Alltid lika kul. Jag tycker i alla fall att det är jättebra att man nu för tiden får se allting på en bildskärm så att man sedan kan gå in på nätet och ställa sin egen diagnos. Om man nu känner sig osäker på läkarens tankebanor. Och när man har sett det själv så vet man ju att de inte kan slå i en vad som helst /(d v s om de inte har någon film i som de visar alla....)
Efter en eftermiddag med sunkkaffeautomatkaffe (måste ta med termos nästa gång) och grundliga genomgångar av vad estetkursen kommer att innehålla var det dags att ta sig hemåt. Jag hade räknat ut kommunfullmäktige eftersom jag kunde gissa att barnen skulle vara aptrötta (vi har ju varit på konferens hela helgen), jag själv kände mig si så där med nackspärr och gynbesök och helt nya kurskamrater och tankar, men eftersom jag stötte på sambon kvar i stan, så lämpade jag barnen hemma och drog utan middag iväg till fullmäktige.
Kortaste mötet någonsin och dessutom kom jag för sent och fick inte tjänstgöra på det enda ärendet jag egentligen ville yttra mig i. Spelar ingen roll just nu. Ska söka lite studielitteratur och sen sova gott.
Just det, glömde ryggsäcken i skolan. typisk orutin då. Inget särskilt viktigt i den. Förutom vetekudden, alltså, jag har en till hemma, men vi brukar behöva två eftersom barnen alltid får växtvärk precis när jag ska ha kudden.

Inga kommentarer: