måndag 16 mars 2009

Sista halva dagen

Sista dagen i frihet? Eller? Sitter vid köksbordet och tar en förmiddagskaffe. Storasyster är lämnad på skolan och Liten leker för fullt i rummet intill. Lugn. Efter en stressig helg. Men dagen kommer att öka.
Efter lunch åker Liten och jag på samverkansmöte mellan landstinget och Danderyds kommun. Och efter det direkt till Vaxholm för personalmöte på jobbet. Moster hämtar Storasyster på fritids. Vi kommer inte hem förrän nio ikväll...
Försöker logga in på kommunens barnomsorgssida för att ändra barnens vistelsetider på dagis och fritids, men det är lika omöjligt som det förra veckan var att logga in på folktandvården och ändra barnens tandläkartider. Undrar just om jag kan beställa tid för cellprovtagning på gyn via nätet eller om jag är tvungen att försöka passa en telefontid där också. Jag har nu försökt få tag på lönekontoret via telefon i flera veckor, till sist skickade jag ett mail. Hoppas det kom rätt och att jag nu får mina pengar med nästa lön.
Och jag hoppas att jag snart får mina VABpengar från försäkringskassan. Hur lång tid kan det ta egentligen???
De här måndagarna har jag ju haft mycket för att hinna ringa och sånt där som man aldrig hinner på jobbet (halvtimmas rast och ingen mottagning, grattis). Nu får vi se hur det går med det också. ja, verkar som solen tittar fram. härligt. Men de har lovat snöblask till eftermiddagen.

Inga kommentarer: