söndag 15 mars 2009

Årsmöte

Årsmöte. 16 deltagare. Smörgåstårta. Omval av de flesta inklusive mig själv. Har fått bort det mesta av glassplittret i barnrummet (efter vandaliseringen där de skrev "Krossa kommunismen" på huset, men inte verkade kunna skilja på kommunism och fönsterrutor). Barnen skrattade nästan hela årsmötet.
Efteråt blev det middag hos mamma för jag orkade varken planera eller genomföra någonting mer den här dagen.
Igår var bästa dagen i världshistorien enligt Storasyster. Kompis, bio, snöhäst och melodifestivalen med chips och ostbågar (eller räkor som Liten kallar dem). Nu tyckte ju inte Storasyster att rätt låt vann, men det är sällan alla tycker det. Konstigt är hur som helst att vilken låt som än vinner, så brukar jag vara övertygad om att den kommer att vinna i Europa och sen gör den väldigt sällan det. Och jag inser dessutom varför när jag hör de andra låtarna. I alla fall efter omröstningen.
själv är jag nöjd med resultatet även om jag röstade på Sarah Dawn Finer. Jag hade fyra som "fick" vinna, varav en var vinnaren, en var Sarah, en var Caroline och en var Sofia. Nu är jag jättehip med julgranen kvar i bilen och Schlager på högsta volym. Beat that!

Inga kommentarer: