torsdag 19 mars 2009

jag överlevde nattningen

Jo, det är sant, jag överlevde nattningen den här kvällen. Igår var det liksom kört. När jag somnat mitt i vaggvisan ett antal gånger hör jag Storasyster säga: "Du behöver inte sjunga mer, mamma, det är okej att sova." Jag emottog tacksamt det beskedet och somnade. Så i morse vid fem var det full fart att hinna få fram alla kläder (Storasyster skulle ju ha med sig silvertights och rosa ryschpyschklänning eftersom det var melodifestival på dagis) och annat som skulle med. Det gick bra. Jag var på jobbet tjugo över sju (börjar halv åtta), vilket är rekord...
Liten har varit på sitt första besök på "storsidan" på dagis där hon ska börja till hösten och Storasyster "gick vidare" i melodifestivalen, vilket betyder att hon ska uppträda igen nästa torsdag. Hade verkligen velat se när de där tre tjejerna skulle vara Markoolio i rosa spets, blåmålade som smurfer i ansiktet. Måste ha varit en höjdare.
Själv har jag varit överambitiös hela dagen på jobbet, startade med att komma ordentligt i tid, tog hand om min inskolning och använde hela rasten till att ordna inskolningens stol, låda, plats i samlingen mm, fortsatte sen med portfolioarbete, planering av uppföljningssamtal etc. Även på eftermiddagen då vi bara hade fyra barn kvar så var jag igång och satte mig att läsa TRASboken (vi går en utbildning på jobbet Tidig Registrering Av Språk, TRAS).
Full fart hem, linssoppa, pannkakor, tvätta diska, söka efter mögelluktens ursprung (hittar inte). Gjorde mitt allra bästa för att få barnen i säng i tid (Liten har haft trötthetsutbrott två kvällar i rad och jag ville undvika det) och det gick väl så där. Båda barnen blev lite lagom sura och tvära´, men det gick snabbt över och de somnade direkt. Är man inte värd en bonus så säg...
Nej, nu måste jag in på andra datorn där jag har BankID.

Inga kommentarer: