måndag 23 mars 2009

Hello Kitty

Igår hade Liten en Hello Kitty tröja på sig. Hon var mäkta stolt. Hon har ärvt den från min jobbarkompis dotter. Jo, jag märkte hur mycket tjejigare (liksom tuff tjej) hennes garderob blev när hon ärvde en kasse kläder därifrån.
När vi promenerar på stan så ser vi barbiedockor som också har Hello Kitty tröjor på sig i leksaksaffärfönstret, stor mammadocka och bebisdocka, båda med Hello Kitty tröjor. Jag funderar lite eftersom jag tycker att en barbiedocka föreställer en vuxen kvinna och tycker att det är lite märkligt med en Hello Kittytröja på en vuxen.
Senare under kvällen (då jag störs av nyheter mitt i Beckfilmen) får jag dock mig till livs att Hello Kitty och Snobbenfigurer inte riktar sig till barn. Det är då man upptäckt flera allergiframkallande ämnen i duschtvålar och hudlotion med desssa symboler som ansvarig på H&M, som säljer produkterna, svarar att de inte riktar sig till barn. Man blir varse något nytt varje dag.

Inga kommentarer: