fredag 23 januari 2009

Kaffeutflykt

Liten är het som en spisplatta, det har hon varit hela natten. Vi har sovit lite halvdåligt, upp ca en gång i timman och hämta vatten och sätta i nappen i munnen. Gick upp vid halv sju och ringde dagis för sjukanmälan, gick upp igen för att ringa jobbet vid sju. Ingen ordinarie personal på avdelningen idag, slå ihop avdelningar, ja ja, vad göra? Körde upp Storasyster, på med kläder, skridskopåsen och granatäpple i väskan. Morbror ställde upp och skjutsade till skolan. Liten nedbäddad i vagnen i köket (tradition vid sjukdom hos oss).
Sån orutin! Inget kaffe hemma. Vi har nästan bara druckit turkiskt kaffe på helgerna och när jag storhandlade förra helgen hade jag inte en tanke på kaffe. Tvärslut. Extrafilt, mössa, skjutsade vagnen ner till ICA och införskaffade kaffe och glass, hm, nudlar 5 påsar för 15 kronor, vi slänger ner det också. Jag gillar faktiskt nudlar.
Liten hade fått alvedon och trodde att hon ville sitta vid bordet och äta glass, men nej, efter en kisspaus ville hon ligga i vagnen och äta glass, efter två tuggor ville hon ha nappen igen. Halvsov en stund, vaknade, ville sitta mammas knä, nej, ner i vagnen igen. Mamma drog in vagnen till datorn och här har vi också provat mammas knä en liten stund, men är tillbaka i vagnen och sover igen. Måste jag försöka få tag på någon som kan hämta storasyster nu eller hur ska detta gå?
Har läst Flamman och druckit kaffe, slängt in en tvätt i maskinen och funderar lite på dammsugning. Vi får se. Ingen idé att dra igång stora projekt, när Liten vaknar är jag tvungen att sitta vid henne hela tiden.

Inga kommentarer: