onsdag 8 september 2010

Ursäkta att jag tjatar

Om karusellerna alltså, men här kan ni läsa exakt hur mycket vi kunnat fördela om till gungorna om vi inte sålt karusellerna.


I övrigt kan jag väl berätta att jag var i Rimbo idag, ungefär lika tomt som på Lilla Torget-. Skillnaden var väl JanEmanuel, Hans Andersson, Anders Fransson, Hanna Stymne Bratt, Margaretha Lundgren och ett par valarbetare till. Och så den där kvinnan som alltid skäller på mig, men hon muttrade bara något om Lars Ohly efter att ha bråkat lite med sossarna den här gången.


Helt uppenbart var att jag missat årets roligaste debatt som tydligen ägde rum på Folkets Hus klockan tio och anordnades av Väddö Folkhögskola (?). Jag vet inte säkert eftersom vi inte var inbjudna. Hörde Ingrid Landin prata om den i förrgår, men eftersom jag var i skolan hela dagen igår och sen drabbades av febriga barn, så hann jag aldrig ta reda på mer om det. Trist. Att inte ens bli inbjuden. När det roligaste händer.


Inte heller till debatten i Edsbro som skulle äga rum ikväll har jag sett någon inbjudan. Det kanske är bra, jag har ju redan problem med kloningen och idag skulle jag egentligen ha varit på samtal med Hyresgästföreningen om bostäder, men lyckades få Anna och Fred att ta det eftersom jag var tvungen att vara hemma med barnen, se till att de kom i säng i tid. För att orka några varv till i valrörelsens slutskede. Men det är trist att inte bli inbjuden.


Hoppas att det talas om för åhörarna att vi inte är inbjudna. Att det inte framstår som om vi inte vill komma. Hoppas. För vi kommer om vi kan. Särskilt om det är roligt. Roligt blir det på måndag när vi ordnar debatt om vården. Särskilt glad är jag idag att Michael Blum har tackat ja till att vara moderator, då blir det roligt, även om det är allvarligt. Kul.


Imorgon har jag socialnämnd, presentation för vuxenstuderande, filmning av 1,5 minuters övertygande prat om varför man bör rösta på Vänsterpartiet och valstugesitt på eftermiddagen. Hoppas att barnen håller sig friska nu. Hoppas vi får sova i natt. Annars är det trist.

Inga kommentarer: