måndag 27 april 2009

Ta det platta!

Dottern har spelat brännboll i skolan, det var kul, men svårt att slå bollen. Fritidspedagogen hade visat henne vilket slagträ som var lättast att slå med... det platta så klart, undrar om han visade grabbarna samma slagträ...
Detta utlöste någonting i mig, minnen av röster som skallar: Ta det platta, ta det platta. Att bli vald sist, Ni kan ta resten.... etc. Rusade ner till leksaksaffären (där det var massor av folk och tomt på hyllorna, tydlingen 50% på allt, men det kunde inte missleda mig). Jag köpte ett brännbollsset, egentligen ville jag ha typ två-tre rundade slagträn och lika många bollar eller fler. Nu blev det ett runt slagträ, ett platt (hjälp), brännplatta, en boll (lite ynkligt) och fyra små pinnar.
Och jag har tillsammans med tre småtjejer tränat slag med runda slagträt och löpning under helgen. Jag slog med det platta när jag var liten. Nu kan jag slå med det runda. Det är lättare och bollen kommer mycket längre. Jag vill att mina döttrar ska lära sig det från början.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha detsamma gjorde jag!
Inte fasen ska mina tjejer behöva tänka och se på sig själva som sämre!
Precis upptäckt din blogg, därav 3 kommentarer på raken...;) Kram Dorothea