måndag 20 april 2009

En spretig vecka med krav på disciplin

Det kommer att bli en spretig vecka och därmed också krävande. Det är bra mycket enklare att gå på i samma hjulspår än att flänga som en dåre och spela olika roller överallt. Och en massa energi och känslor ligger ju inne i alla situationer också.
Idag var första dagen vi cyklade, Storasyster på egen cykel och Liten bakpå mammans. Det tog ca en timma att cykla först till dagis, sen till skolan och sen till min utbildning. Och sen en dryg timma hem igen. Bara det gör en lite mör. Men men, det funkar och det ska praktiseras så länge vädret inte är alltför styggt eller göromålen runt omkring allt för många.
Två riksdagsledamöter var på besök i kommunen (se mer i annat inlägg) och p g a att jag varit svagt delaktig i upplägget kring kontakterna med pressen blev jag ivrigt sökt av såväl lokaltidningen som besöksdelegationen under eftermiddagen. Såväl lokaltidningens lokalkorre som besöksarrangören hade gått o blitt sjuka så rörigt blev det med kontakterna. Och jag kände mig superstressad och ofokuserad på mitt arbete med handdockan och bifrostpedagogiken.
När skoldagen var över och jag cyklat runt i stort sett hela stan och hämtat ungar, kände jag mig slut och ville inte gå på partiföreningsmöte, men när jag ringde och meddelade detta blev jag övertalad att komma i alla fall. Barnen och jag drack fil med kanel och åt varsin ostsmörgås, sen drog vi igen.
Nu har jag ställt ut tidningsinsamlingen, imorgonbitti får jag hämta sommardäcken i källaren och lägga dem i bakluckan, lämna bilen på verkstad, låna mammas bil, åka till utbildningen, möte i Stockholm efter lunch, förhoppningsvis kan någon leverera förstamajaffischer som ska med hem så att jag kan ta dem, stressa tillbaka och hämta barnen och lämna tillbaka bilen.
Förhoppningsvis kan jag promenera till verkstan på onsdagmorgon och få ut min bil, åka till jobbet (där jag ska jobba med två vikarier nästan hela dagen), APT på kvällen, mormor hämtar barnen. Snark.
På torsdag har jag nämndsmöte här i byn, då blir det cykel igen. Fritids stängt på eftermiddagen och mormor får hämta Storasyster direkt efter skolan (tur man har en mamma, vad gjorde man annars???) Egentligen har vi sen fullmäktigegrupp på kvällen, men jag har redan strukit det ur min hjärna, det går liksom inte ihop.
På fredag stänger jag på jobbet, då är det alltid körigt att hinna hem innan dagis och fritids stänger. Tanken är att vi ska direkt till landet eftersom det är gemensam städdag på lördag. Skulle behöva handla någonstans, skulle behöva landa och reflektera någonstans. Men det är disciplin som krävs om detta ska löpa på utan konflikter.
Jag tänker inte ens tanken vad som händer om bilen blir kvar på verkstan...

Inga kommentarer: