torsdag 2 april 2009

Aprilskämt

Jag tillhör en kategori människor som alltid går på aprilskämt. Jag brukar inte ens förstå att det är aprilskämt förrän flera månader senare när det på något sätt talas om något som gör att det kommer upp. Ingen annan har givetvis trott att det varit en sanning, men jag hänvisar till att jag läst det i någon tidning. Och inte kommer jag ihåg om det var första april när jag läste det.
Ändå brukar jag försöka vara på hugget och hitta skämten i media. I lokaltidningen i år var det faktiskt omöjligt eftersom det var ett sportskämt (dessutom speedway). De kunde ha skrivit vad som helst, jag hade ju inte fattat att det var på skoj. Jag trodde det var det där med IPREDlagen som skulle träda i kraft, så koko är jag.
Däremot tror jag, och nu får jag ju trycka på tror, att jag hörde ett skämt på lokalradion. De sände nämligen från Stadshuset där det skulle vara någon stor miljögala som skulle besökas av Bill Clinton och Tony Blair. Tyckte bara att jag inte hört det förut eller någonannanstans. Det var väl ett skämt?? Sen har jag nog typ blivit lurad sjutton gånger också, men det uppdagas nog inte förrän i höst någon gång.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Bill Clinton och Tony Blair var på en miljögala i stadshuset i går. Det var sant.
Tyvärr är också IPRED lagen sann.
Vad som dock var ett aprilskämt var att SL skulle ha gräddfiler på t banan och bussarna, för 1000 kr.
Sedan var det ngt om Speedway i lokalblaskan.

Catarina sa...

jaha, du ser, då tror jag att det som är sant är skämt och,ja det är inte lätt i en helt otrolig värld...