tisdag 7 april 2009

Studier och resa till Bryssel

Igår när vi hjälpte musikläraren på utbildningen att lasta in alla bongobongotrummor i minibussen (för hon måste köra tillbaka dem till Gävle) så träffade jag en kvinna (Moderat) som jag känner i trapphuset. Båda två stirrade vi på varandra och undrade vad vi gjorde där (alltså, den andra av oss). Det visade sig att hon gick en utbildning i hm, ja, det var på engelska och slutade på management. Just det, och jag ska bli förskolelärare, inga omsvängningar liksom. Undrar vad hon skulle bli på sin utbildning.
Tankarna drar sig tillbaka till november 2001 då vi var på en gemensam resa till Bryssel. Det var ett helt gäng kvinnor med lite olika bakgrund. Anordnarna av resan var lite nervösa för att de placerat en Moderat och en Vänsterpartist i samma rum, men vi hade verkligen jättetrevligt. Jag minns t ex att jag inte hade någon necessär och därför hade stoppat mina toalettartiklar i en systempåse, vilket min dåvarande särbo, nu sambo, inte tyckte var något vidare. Det visade sig senare på hotellrummet att min roommate hade en lika snygg necessär (alltså exakt lika). Vad vi skrattade.
Äh, nu måste jag väcka barnen. Skulle vara kul med en ny resa till Bryssel, gärna tillsammans med samma Moderat.

Inga kommentarer: