onsdag 4 juni 2008

Tidningskändisar vabbar

Vilken dag, ena dottern på bild i lokaltidningen och den andra i DN. Jag var hemma ännu en dag med Liten för även om hon var feberfri redan igår så visade det sig att hon var väldigt svullen i halsen och inte ville äta. Vi hade turen att komma fram till husläkaren, få en tid en halvtimma senare och konstatera att det inte var någon större fara med halsen. Fick också möjlighet att kolla min böld i ansiktet (men blev avrådd från att punktera den så här i rötmånadstider), ett granulat på mitt ben samt få medikamenter mot getingstick utskrivna.
Liten ville givetvis inte alls öppna munnen mot en okänd karl, och det förvånade mig faktiskt mycket att det gick att ta både halsprov och blodprov efter ett tags kämpande. Vi fick också reda på att man nu har TBEvaccin på husläkarmottagningen igen och beställde tid efter midsommar för att fylla på dosen. Det innebär väl att vi inte är skyddade i sommar, men dock nästa år om vi tar en tredje dos då. Krångligt det här, men läste i Vårdguiden att förskolebarn egentligen inte behöver vaccineras alls så jag tar det med ro.
Som sagt, idag har hon nog varit friskare än på flera veckor och glatt bubblande hela förmiddagen. Storasysters fotbollslag äntligen på bild i tidningen. När vi är och handlar får jag ett SMS att jag ska köpa DN idag, och däri finner jag bild på både mig själv och Liten från vår senaste sittning ute på kursgården. Kul!
Har promenerat nästan hela dagen och sen tog vi bilen till stranden där vi åt yoghurt och macka till middag och barnen badade. Skönt avslut på VAB. Imorgon åter till jobbet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ovanligt (i positiv bemärkelse!) namn liten har, enligt SCB bara 120 personer (det namn som stod i DN) det som förnamn. Verkade varit en trevlig tillstälning.

/en vänstervriden STHLM:are som läser regelbundet.