fredag 13 juni 2008

Bravo Försäkringskassan-ni är nåt på spåren

Ja, jag tycker det är bra att Försäkringskassan nu tänker ägna sig åt att betala ut sjukpenning i stället för att jaga VABfuskare. Detta betyder inte att jag tycker att det är okej att fuska, men då fusket har visat sig vara så försvinnande litet så tycker jag att Försäkringskassan i stället borde lägga sina resurser på att se till att människor som rätteligen ska ha pengar får dem i tid. Bravo.
Annars har det varit en bra dag på jobbet, schemat som jag satt och ritade på till närmare halv tolv i natt verkade vara justerbart och användbart inför hösten. Är mest stressad över att jag måste hinna handla inför midsommar just nu. Och att vi ska till parken och titta på Tobbe Trollkarl imorgon. Jag som vill till landet så fort som möjligt. Nu kommer vi inte ut förrän på eftermiddagen och sen är det fotboll hela kvällen och jag har lovat Storasyster att få se matchen.
I övrigt tyckte jag att jag hade ett bra förslag igår när jag bloggade om att barn själva borde få vara med och skapa sina förskolelokaler och apropå det har jag själv ringt en förskola idag för att höra mig för om plats för Liten till hösten. Jag känner mig tveksam redan från början eftersom det tog så lång tid att skola in henne och hon nu trivs så bra. Varför tänker jag då ens på att byta? Jo, det är ju så att Storasyster börjar skolan och skolan ligger åt andra hållet och iofs åker jag alltid bil, men kanske blir det ändå lite enklare om man bara ska åt ett håll. Och om någon ska hjälpa till att hämta... Vi ska på besök nästa torsdag så får jag väl bestämma mig sen...
Det har åskat och regnat och det har tydligen även haglat och stormat här hemma. I helgen ska det vara ostadigt, men inte så mycket nederbörd. Tja, inget vidare, hellre ostadigt med en massa nederbörd så kan det klarna upp och bli soligt och varmt till midsommar sen. Bara två veckor kvar till semestern. Får se hur jag ska lösa bloggen då.
Klockan är bara knappa tio men jag får väl ta mig i säng om jag ska orka köpa slang till pumpen, getingmedicin, myggmedel och storhandla mat samt kolla in Tobbe Trollkarl och Markoolio, och sent omsider ta mig till landet för nån typ av lugn och ro framför fotbollen. Natti.

Inga kommentarer: