måndag 9 juni 2008

McDonalds-ännu en vända

Glömde skriva det att efter sista fotbollsträffen innan sommaruppehållet så svängde vi förbi det där hemska stället där man kan köpa sk mat genom en lucka (festligt värre). Nu har de äntligen fått fiskburgare i barnmenyn (nåt som vi saknat länge). Båda tjejerna vill ha fisk och jag vill ju inte vara sämre jag så jag tar också det.
De urvattnade äppelbitarna äter vi upp i bilen medan vi väntar eftersom vad vi än väljer så är det alltid väntetid på just den grejen och fisk brukar det alltid vara väntetid på. Både barnen och jag är så trötta och hungriga att vi håller på att somna (tur barnens halvsyster körde förbi och underhöll oss en stund).
När vi kommer hem märker jag att barnens fiskburgare skiljer sig från min. De har inte fått den där vita fisksåsen utan ketchup på sina. Tur att de gillade det, jag tyckte det verkade jätteäckligt. Och sen att den här firman går ut och gör reklam för att man serverar måltider enligt tallriksmodellen........................ När utgjorde hårdfriterade pommes frittes med massor av salt, ketchup, mjukt vitt bröd och en panerad fiskbit tallriksmodellen? /just det, jag glömde de urvattnade äppelbitarna i plastpåse, allt för miljön/ "Nu är det lätt att välja rätt". (iofs kanske bräcker blodpudding och bacon)
Jaja, det är bara en av många reklamsnuttar jag skulle vilja anmäla. Denna? Jo, det är falsk marknadsföring och den riktar sig till barn. Jo, vem riktar den sig annars till?

Inga kommentarer: