söndag 8 juni 2008

besöksräknare

Nu har jag lagt mig till med en besöksräknare så nu får ni ta och besöka den här sidan lite grand så det slipper stå 0000001 hela tiden. Påminner för mycket om mina bankkonton då. Förresten har ju jag för första gången på typ tio år fått tillbaka på skatten. Tyvärr är väl hela vinningen så gott som intecknad redan då jag denna månad varit föräldrarledig för besök i skolan samt vabbat. Känns som noll kronor lön i nästa kuvert. Kommer det förresten före midsommar? Måste betala simskola för Storasyster etc (förresten kan hon ju redan simma nu).
Vågar inte släppa iväg den ungen med andra vuxna till badet. Rädd att de blir lite chockade. Hon beter sig nämligen inte som "vanliga" femåringar utan kastar sig ut så långt det går och tillbringar mesta tiden under vattnet, gärna mitt i gröten bland plaskande "storbarn" som KAN simma på riktigt. Då är det bäst mamma är med och kan rycka ut om något skulle hända. Själv tror hon ju inte att något kan hända (till trots att hon lyckades pula av sig puffarna i djupa poolen på semestern i Turkiet just när jag var uppe och bytte bajsblöja på Liten och endast Pappa stod handfallen på poolkanten medan hon skrek som en vettvilling). Så vuxna som ska med henne till badet bör vara snabba, simkunniga (villiga) och uppmärksamma.
Liten däremot håller sig förvånansvärt fint i strandkanten. Skönt att slippa jaga två stycken åt olika håll i alla fall.

Inga kommentarer: