onsdag 18 juni 2008

Så var sagan all...

Fotbollen alltså, gick ju inget bra alls och det brukar det inte göra när vi svenskar är styva i korken innan. Förresten, vann inte ryssarna ESC också? Hm, men de är ju inte med i EU, hur ska detta gå?
Vi har efter nästan sömnlös natt tagit oss till läkare (igen, var ju där för ett par veckor sedan) och konstaterat att Liten har öroninflammation. Hade givit henne alvedon på förmiddagen så hon var pigg som en mört och jag beredd att ringa och avboka tiden eftersom jag ju inte vill ligga sjukvården till last med en massa onödigt gnäll. Var ju tur jag inte gjorde det. Nu har vi fått penicillin som hon vägrar ta, största delen av eftermiddagen(då hon inte heller ville ha alvedon) gick åt till att ligga på sängen med henne annars tjöt hon. Jag ansträngde mig som en galning för att åtminstone påbörja vinbladsdolmarna till midsommar, bada och tvätta håret på barnen och få i Storasyster och mig själv middag. Någorlunda lyckat eftersom Liten vid halvsjutiden gick med på alvedon och blev lite mer lätthanterlig.
Nu väntar säkert ännu en natt utan sömn. Storasyster kvider redan om att hon har ont i benet. Själv drabbades jag av vad jag trodde var ryggskott, men jag nu mer och mer härrör till kraftig PMS under dagen. Puh, inte redan, inte nu till midsommar, men alla symptom verkar vara på plats och innan jag fick ungarna i säng lyckades jag få ett riktigt utbrott på dem. Bu.
Har inte fått lokaltidningen i lådan på hela veckan och när jag ringer upp säger de att jag inte betalt. Men hallå! Eller ÅH. Nu kommer det en ny faktura och inte förrän jag betalt den kommer tidningen i lådan igen.
VAB idag, VAB imorgon, borde kännas skönt eftersom jag är så stressad inför midsommar, men det är stressigt att inte vara på jobbet också. Jag har bara fyra dagar kvar att jobba innan semestern. Känns lite stressigt. Och en av mina jobbarpolare är på semester nästa vecka så henne kommer jag inte att träffa förrän vecka 32. Jaja... PMS, örsprång och värkande ben, ser ut att bli en bra långhelg. Och inte har jag hunnit duscha heller.

Inga kommentarer: